2012. október 31.

Halloweeni sült zöldségek, fokhagymás tejföllel

A hétvégi töklámpás fesztivál után úgy éreztem, hogy én is faragni fogok egy tököt-már ezer éve faragtam- nagyon lelkesen indultam neki, de aztán megnéztem a képeket, meg az ismerőseim különböző csodálatos faragmányait és inamba szállt a bátorságom, pedig már tököm is volt.
Gondoltam, semmi baj, seggére verünk annak a töknek és jól megesszük. Így sült zöldségek lett a mai vacsora, fokhagymás tejföllel, hogy távol tartsuk a vámpírokat, gonosz szellemeket és a szomszéd bácsit.

Hozzávalók:

5 közepes szem burgonya

2 közepes cékla

4 közepes répa

1-1 vörös és lila hagyma

1 fej fokhagyma (marad a héjában)

1 kisebb sütőtök fele

olasz fűszerkeverék

olaj

1 kis pohár tejföl

frissen őrölt bors

A zöldségeket megpucolom és nagyjából egyformára szeletelem (azért, hogy egyszerre süljenek meg), belepakolom egy tepsibe, megszóróm az olasz fűszerkeverékkel, olajat öntözök rá és összeforgatom. Még a zöldség tisztogatás alatt félreteszek két gerezd fokhagymát és a sütőt 180-200°Cr-a előmelegítem. A tepsit betolom a sütőbe és 30-40 perc alatt megsütöm a zöldségeket. Közben a tejfölt egy tálba borítom, megborsozom és megpucolom a fokhagymát, amit belepréselek a tejfölbe. Összekeverem és kész is.
Ebből a mennyiségből 2 adag lesz.



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése