2012. augusztus 1.

FŰSZERda- Kakukkfű


A kerti kakukkfű vagy más néven pecsenyefű évezredek óta ismert a Földközi -tenger egész vidékén. A görögök és rómaik szerint erősítő, bátorító hatása van, de ételeiket is fűszerezték vele. A növényt a Benedek-rendi szerzetesek hozták magukkal Közép-Európába, ahol hamar megtalálta a helyét a kolostorok kertjeiben és a paraszti udvarokban. Ez a gyógy- és fűszernövény szereti a napfényt és jól tűri a szárazságot, nálunk a rozmaring párja  a balkonládában és nagyon szeretnek együtt-illetve velünk élni, mert az ablakunk nyugati fekvésű, így egész délután süti a nap.
A kakukkfűnek antiszeptikus hatása van, csillapítja  a köhögési ingert, nyákoldó és segíti az emésztést, mindamellett, hogy remekül lehet használni, szinte minden ételhez. Mindenféle húshoz illik, én legtöbbször csirkéhez használom, vagy tepsis sült burgonyához, de tökéletes bármilyen paradicsomos ételhez is, pizzaszószba, vagy melegszendvicskrémbe, de tettem már fasírtba is. Erős, kámforos aromája miatt óvatosan kell használni, mert túladagolva megváltoztatja az étel jellegét.
A pecsenyefű olyan fűszernövény, melyet kitűnően lehet szárítani, mert a szárítás közben az aromája nem vész el, hanem intenzívebbé válik. Én úgy szoktam csinálni, ha mondjuk túl sokat vágok le belőle, vagy a piacon többet vettem a kelleténél, hogy egy papírtörlőbe teszem a mikró tetejére és hagyom, hogy megszáradjon, majd a leveleket leszedem a szárról és már kész is a szárított kakukkfű.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése