2012. május 31.

Mercado de Atarazanas avagy a Malagai piac

Malaga, Andalúzia modern és csodálatos kikötővárosa, a Costa del Sol (napos part) legkedveltebb turistacélpontja és nem is ok nélkül. Mindenhol szépen karbantartott parkok, hangulatos sétáló utcák, sétányok és az a megmagyarázhatatlan mediterrán életérzés ragadja magával az ide utazót. Én régóta vágytam Spanyolországba és már most tudom, hogy visszajövök. 


Malaga egyik fő látványossága a piac, amely egy csodálatos épületben található, hétfőtől szombatig 9-14-óráig van nyitva és szerintem minden útikönyv megemlíti. Ez Andalúzia legjobb piaca, mindent lehet kapni ami a mediterrán konyha vezetéséhez szükséges. A pultok roskadoznak a friss zöldségektől, gyümölcsöktől, fűszerektől, az olívabogyó kínálat is elképesztő. Különféle sajtokat és szalámikat, sonkákat is vehetünk, sőt van egy két hely ahol szívesen adnak kóstolót. Annyi a baj, hogy nem nagyon beszélnek angolul, de ezt kézzel lábbal elmutogatva hidaltuk át. A piac egyik oldalán csak halas és tengeri herkentyűs árusok vannak, ami önmagában lenyűgöző. Amikor beléptünk a piacra engem kirázott a hideg (jó értelemben) attól amit ott láttam: mosolygós árusok, friss árú, pezsgő hangulat. Nem is tudom, hányszor mentünk körbe, mert csak ott akartam lenni, egybeolvadni a közeggel.
















ui:ha arra jársz ki ne hagyd! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése