2012. május 3.

Körözött

Az anyukám csinálta vacsorára kiskoromban a körözöttet és én mindig nagyon szerettem. Valahogy felnőttkoromban elmaradt, néha anyu csinált, én meg még ritkábban. Aztán bementem a boltba és megláttam a túrót és arra gondoltam, hogy én még sosem csináltam a férjemnek körözöttet. Eljött az alkalom, megvettem a túrót. Az én receptem annyiban különbözik anyáétól, hogy nincs benne margarin, de van benne egy pici bors.

Hozzávalók:

250 gramm tehéntúró

1 közepes fej vöröshagyma

só, bors, pirospaprika, köménymag (ez lehet őrölt is)

1 evőkanál tejföl

A vöröshagymát megpucolom és finomra vágom (ez azt jelenti, hogy olyan apróra amíg a szemem bírja), és a tálba kiszedett túróra teszem. Ezt az egészet villával szétnyomkodom és összekeverem, teszek bele sót, egy pici borsot, pirospaprikát és köménymagot (a mennyiséget mindenki ízlésére bíznám). Az egészhez hozzáadom a tejfölt és krémesre keverem. (lehet, hogy több tejföl kell, ha a túró állaga megkívánja, a lényeg, hogy egy szépen kenhető, de nem folyós krémet kapjunk). Én most divatoztam, ezért az otthonlévő 2 darab tv paprikát megtöltöttem és úgy tálaltam.





Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése