2012. május 2.

Grilezett sajt vegyes salátával

Ez az étel, az egyik kedvencem, amikor étterembe megyünk akkor elég gyakran kérem ezt. Valahogy a grillezett sajt nekem olyan, mint egy falat mennyország (jó persze nem a csokis mennyország, hanem mondjuk a sajtmennyország) a salátát és alapvetően a zöldségeket is nagyon szeretem. Ehhez az ételhez mindenkinek jár egy pohár száraz, de könnyű és gyümölcsös fehérbor. Nade otthon sokat kísérleteztem mindenféle sajtokkal, hogy melyiket lehet, gyorsan, ügyesen grillezni egy panelkonyha üzemben. Meglett az eddigi befutó, ez pedig a halumni sajt.

Hozzávalók:

250 gram Halumni sajt

salátamix ( ez lehet boltban vett előkészített, nekem volt itthon jégsaláta, lollo rosso és tölgylevelű saláta, ezekből tépkedtem )

kb. 10 koktélparadicsom

1/2 tv paprika

3 evőkanál extra szűz olívaolaj

1,5 evőkanál balzsamecet

A sajtot felszeletelem kb. egy ujjnyi vastag szeletekre, és előmelegítem a serpenyőt (ez legyen teflonos, mert az jól elosztja a hőt és könnyebb, gyorsabb így dolgozni). Közben megmosom a zöldségeket, összetépkedem a salátákat, kis kockákra felvágom a a paprikát, a koktélparadicsomokat pedig félbe. Az összes zöldséget egy tálba teszem. A forró serpenyőbe beleteszem a sajtszeleteket (az összeset egyszerre) és aranybarnára sütöm. Ez kb. 2-3 perc, majd megfordítom és a másik oldalát is megsütöm. Amíg a sajt sül, kikeverem az olajat a balzsamecettel egy habverő segítségével. Itt érdemes az arányokat tartani, mert a balzsamecet el tudja vinni az ízeket. A salátára öntöm a dresszinget, összeforgatom és mivel a sajt is megsül eddigre, tálalok is.




Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése