2012. december 17.

Mézeskalács

Kisebb maki koromban csináltunk mézeskalácsot, de annyira az utolsó pillanatban és annyi minden másra is figyeltünk, hogy igencsak megbarnultak így karácsonyfa díszek lettek belőlük, de tény, hogy az illatuk kárpótolt mindenért.
Gondoltam egyet, hogy akkor idén süssünk mézeskalácsot-bár nem vagyok nagy sütifan- és nekikezdtem a recepteket bújni. Nyilván már csak olyan receptek jöhettek szóba, amire nem kell sok napot várni, hogy megpuhuljon, mert annyi idő már nincs karácsonyig. Kiválasztottam egy receptet, amely azt ígérte, hogy rögtön puha lesz a süti és lelkesen nekikezdtem.

Hozzávalók:

25 dkg finomliszt

60 ml méz

7,5 dkg porcukor

1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék

1 kávéskanál (= fél teáskanál) szódabikarbóna

1 tojás

7,5 dkg Rama 

A lisztet összekeverem a szódabikarbónával, majd beleteszem a fűszerkeveréket, utána belemorzsolom a Ramat, majd jöhet bele a méz és a tojás. Összegyúrom és kész is. Előmelegítem a sütőt 180°C-ra. Majd kb 3-4 mm vastagságúra nyújtom, és jöhet a móka, vagyis a formákkal való tésztaformázás(= szaggatás). A sütőpapírral bélelt tepsire teszem a formákat, majd kb 8. perc alatt megsütöm. A maradék tésztát újra összegyúrom, nyújtom, szaggatom, sütöm, amíg a tészta kitart.
Ebből a mennyiségből kb. 50 darab lesz, viszont  nem lett rögtön puha. Inkább olyan kekszes állagú, (tehát nem törik bele a fog) és nagyon finom. Szerintem a díszítést már nem éri meg...







Jó étvágyat!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése