2012. november 18.

Kézműves Magyar Ízek Vására

Az egész úgy indult, hogy nem is megyünk a Kézműves Magyar Ízek Vásárára, de aztán sikerült szerezni féláron jegyet és mégis neki indultunk. Megvallom őszintén, hogy egyre kevésbé szeretem az ilyen fesztiválokat, vásárokat, mert rendre azt tapasztaltam, hogy a magas belépő után, még a termékek, ételek és italok is drágák. Ebben az esetben azt kell mondjam, hogy 1-2 túlkapást leszámítva normális árakkal találkoztunk. Nyilván ha ezeket a kereskedőket a piacon találja meg az ember akkor még egy picit olcsóbb tud lenni az ár.
Belépve a kiállítóterembe egy jóféle magyar piac hangulata fogadott és ezzel a lendülettel én is belelkesültem. A kiállítók régiókra voltak bontva, tehát könnyen el lehetett igazodni. Az első utunk egy mézkostóra vezetett, ami azért vicces, mert én nem igazán szeretem a mézet. A Herbatea Manufaktúra egyik kedves tagja invitált minket közelebb és kezdett mesélni a mézekről. Ők alapvetően gyógynövényekkel foglalkoznak, de azért szélesedett a palettájuk, mert a családban az egyik kislány nagyon megfázott, de sehogy nem akarta megenni a mézet, ezért kitalálták, hogy beletesznek egy kis gyógynövényt és hátha. A siker nem maradt el, szerencsére a kislány is meggyógyult és új termékek is létrejöttek. Nagyon szép és ízléses csomagolásba rejtett gyógynövényes teákat lehet vásárolni, melyek különböző fantázianévre hallgatnak és ennek megfelelően a hatásuk is más. Van például édes álom, jókedv, derűs ébredés, mentakoktél. A gyógynövényes mézeknél különböző fajtákat kóstoltunk és engem a fahéjas méz varázsolt el a legjobban. A kiváló minőségű, magyar virág/akác/repcemézbe bevizsgált termőterületről gyűjtött gyógynövények őrleményeit keverik, hozzáadott tartósítószert, aromát, ízfokozót nem tartalmaznak a termékek így a legtermészetesebb módon óvhatjuk az egészségünket. Újrahasznosított csomagolás, bájos design és a természet kincsei szerintem ez jellemzi a Herbatea Manufaktúrát.



A következő állomás egy lekváros stand volt, ahol a lekvárkészítő mesterrel beszélgettem, aki elmondta, hogy a termékeiket a legnagyobb szeretettel és odafigyeléssel készítik, a gyümölcsök a saját földjeikről valóak és nem tartalmaznak fölösleges hozzáadott anyagokat. Mivel én nem vagyok nagy lekváros, így a figyelmem inkább a zöldségkrémekre terelődtek, és ahogy megtudtam ez az idei év újítása. Rögtön meg kellett kóstolnom őket és nem csalódtam, tiszta, egyszerű zöldséges íz, magyarul finom. A Derecskei Fenséges egy családi vállalkozás, szerintem baromi ötletes a név és nagyon szép a design is.



Igyekeztünk minél több helyen kóstolni és szóba elegyedni a termelőkkel, de ez nem minden esetben sikerült, mert kellően sokan voltak, aminek örülök, mert ebből arra következtetek, hogy a magyar termék egyre népszerűbb.
A Fűszerésznél ragadtunk le, ahol egy szimpatikus fiatalember mesélt az adalékanyagmentes fűszereikről, melyeket cuki kis tasakokban árulnak. Mindegyik fűszer és fűszerkeverék adalékanyagoktól és tartósítószertől mentes. Minden kérdésre készségesen válaszoltak, így megtudtuk, hogy szerveznek különböző előadásokat, főzőiskolákkal együttműködve kóstoltatásokat is. 



A vásáron a színpadon mindenféle finomságokat főztek, beszélgetéseket tartottak, de ez engem inkább zavart, mint lekötött volna, mert én a termelőkre, árusokra voltam inkább kíváncsi.
Érdekes, hogy a felhívásban középpontba állított hurka, kolbász és újbor annyira nem keltette fel az érdeklődésünket, lehet, hogy azért mert annyira mégsem volt fókuszban??? A belépő mellé járt egy kóstoló jegy, amivel egy falat hurka vagy kolbászt és egy kis korty újbort lehetett kóstolni. Mire  a nagy nézelődésben, csacsogásban feljutottunk a kóstoló helyszínére (az emeletre) addigra már csak kolbász volt, de azért nem keseredtünk el, mert azt is szeretjük, ráadásul finom is volt, az újborral együtt.
A kóstolás után a sós ízekre, muszáj egy kis édessel reagálni, így a Floq vajas kekszeit kóstoltuk meg. Az angol mintára természetes alapanyagokból készült kekszek, remek kiegészítői egy kellemes teázásnak vagy kávézásnak. A termékpaletta 5 féle kekszből áll, melyek nemcsak ízükben, de a receptúrájukban is eltérnek egymástól: a vaníliás (igazi Bourbon vaníliával) a vörös áfonyás, a diós, a narancsos - korianderes és végül, de nem utolsó sorban az én kedvencem a csokis. Igényes letisztult designnal kínálják a termékeiket, melyet én nemcsak saját fogyasztásra szereztem be.



A  fincsi édességek után következett a sajtkóstoló és ez igen nehéz feladatnak bizonyult, mert sok sajtárus volt és mindegyiket képtelenség végigenni. Valahogy két árushoz sodort a jósors, vagy inkább a tömeg, az egyik egy üllői őstermelő, akinél kecske, juh és tehén tejből készült sima és ízesített sajtokból lehetett választani, emellett tejföl, tejszín,túró, joghurt és 6,8 % tehéntejet is árult. Csikós András őstermelő, elárulta, hogyan tartósítja  tejet és a módszer igen egyszerű: megfeji a bocit, beletölti az üvegbe és üvegestől forró fürdőbe teszi. Az üveg visszaváltható nála (szerintem ez zseniális)  vasárnaponként a gyömrői piacon árul, de megtalálható a termelotol.hu weboldalon is.



A második sajtkóstolásra az Agria Kézműves Sajtműhelynél került sor, ahol magával a sajtkészítő mesterrel beszélgettem, aki elmondta, hogy szívvel lélekkel készítik a sajtjaikat, ezért idemásolom a facebook-ról a bemutatkozásukat, mert ennél szebben, jobban nem is lehetne megfogalmazni: "A sajtokban rejlik a sajtkészítő kétkezi kemény munkája, a belevetett hite és a hozzáadott szeretete. Ezekkel a fűszerekkel kínáljuk sajtjainkat kedves mindnyájuknak!" Sajnos még Budapesten nem árulnak, csak gasztroeseményeken, de ha az embert Eger felé viszi az útja, akkor szerintem érdemes betérni és jófajta sajtokkal megörvendeztetni a családot, barátokat.

 
A  nagyszerű beszélgetésnek Vastag Csaba baromi hangos koncertje vetett végett, amin jól be is idegesedtem mert nem értettem, hogy egy ilyen rendezvényre minek egy félórás koncert, ami ráadásul ordítva szól a hangszóróból.
Szóval Vastag Csaba űzött haza, bár tény, hogy eddigre már jócskán elfáradtunk.
Felfigyeltem arra, és ez az összes árusra vonatkozik, hogy mindenki nagyon igényes designnal jelent meg a vásáron, egységes arculattal, kedvesen meséltek a termékeikről, ezért én összességében nagyon jól éreztem magam, pedig bevallom előítélettel vágtam neki ennek a kalandnak.
Sajnos nem is tudtam minden árussal beszélgetni, -akkor még most is ott lennék- de akikkel beszélgettem, abszolút megerősítettek abban, hogy a magyar termékek igenis jó minőségűek, megfizethetőek és szuper lenne, ha egyre többen vásárolnák is. Magyarország tele van kincsekkel hát vigyük haza és tegyük az asztalra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése