2013. március 5.

Spenót

Én kiskoromban sem tartoztam azok közé a gyerekek közé akik nem szerették a spenótot, szerintem anyukám jól marketingelte, vagy csak simán finoman készítette így nem volt kérdés, hogy megeszem-e. Ez nagykoromra sem változott, én kijelentem, hogy szeretem a spenótot. Salátának és főzeléknek egyaránt. Utóbbit főleg ősztől tavaszig fogyasztjuk, de nem visszük túlzásba, mert a spenótnak a sok előnyös tulajdonsága mellet igen magas az oxálsav tartalma, ami nyers formában szuper, de hő hatására (ásványi anyagokkal) kristályosodik és ez az arra hajlamos emberekben vese-, illetve hólyagkő képződéshez vezethet, ami kőlerakódást okozhat. A nyers spenót oxálsav tartalma viszont gátolja a kőlerakódást.
A spenót ásványi anyag (pl. szelén, magnézium és a króm), folsav, B- és K-vitamin összetétele kiemelkedő, magas antioxidáns-tartalma és immunerősítő hatása véd egyes daganatos, illetve szív- és érrendszeri betegségekkel szemben, lúgosító, antibakteriális és gombaölő hatású.
Mindezek mellet nagyon könnyű elkészíteni, az én verziómban nincs se liszt, se rántás, se zsemle.

Hozzávalók:

2 csomag mirelit spenót (egy csomag 450 g)

3 gerezd fokhagyma, de ízlés szerint lehet több vagy kevesebb

olaj, só, bors

1 dl főzőtejszín

A spenótot kiveszem a mélyhűtőből, már a főzés előtt jó egy órával, hogy kicsit akklimatizálódjon. A fokhagymát megpucolom és vékony szeletekre vágom, mert szeretem felfedezni a főziben. Egy edénybe olajat öntök és elkezdem megpirítani a fokhagymát, de csak kb. 1 percig, amíg aranyszínű lesz (nem barna, az nem jó, mert keserű lesz). A spenótot beleteszem az edénybe és elkezdem főzni, ami max. 10 percig tart. (függ attól, hogy a spenót mennyire tudott kiolvadni. Ha túl sűrűnek ítélem a spenótot, akkor teszek bele egy pici folyadékot (ez lehet víz vagy tej), majd 1 dl tejszínnel újra felforralom, sózom, borsozom és kész is.
Fasírttal, tükör vagy főtt tojással, bundás kenyérrel, pirított baconnel lehet feldobni, de ma valahogy azt gondoltam, hogy csipkedek bele egy kis feta sajtot és jelentem, hogy azzal is isteni.




 
 Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése