2013. március 12.

Panna Cotta erdei gyümölcs mártással

Az az igazság, hogy én nem vagyok egy nagy édességes, kivéve ha csokiról vagy fagyiról van szó... :)
De szívesen készítem el őket, mert jó érzés örömet okozni egy-egy finom falattal. Most az évfordulónkra  készítettem el ezt a finom olasz desszertet, de megvallom én is belapátoltam egy adaggal (még jó, hogy nem vagyok édességes... :))

Hozzávalók (4 adaghoz):

2dl tejszín

3dl tej

1 vanília rúd

5 dkg cukor

2 zselatin lap (vagy zselatin expressz)

erdei gyümölcs mártáshoz:

fagyasztott erdei gyümölcs mix kb 1/2 zacskó

méz/ nyírfacukor

pici citromlé- elhagyható


Kiveszem a fagyasztott erdei gyümit a mélyhűtőből, és hagyom hogy szépen felolvadjon. A zselatinlapot hideg vízbe teszem kb. 10 percre, amíg a lapocskából ilyen érdekes állagú valami nem lesz.
A tejszín és a tejet egy lábosban öntöm, beleteszem a  cukrot, majd kikaparom a vanília rúd belsejét és a héjával együtt beleteszem a  folyadékba. Felmelegítem. Ilyenkor jöhet bele a megpuhult zselatin lap, vagy az expressz zselatin (nekem most ez volt itthon, így ez lett) és szépen csomómentesre keverem, vigyázva, hogy ne forrjon fel a panna cotta. Ha ez megvan akkor 4 részre osztom, valamilyen szép üvegtálkába,( bár egyet egy műanyag dobozba tettem, hogy az én drágám bevihesse magával a munkahelyére ) és mehetnek pihenni a hűtőbe. Kb. 4-5 óra alatt megdermednek, de az sem baj, ha előző este készülnek el.
Az erdei gyümölcs mártás elkészítése van csak hátra, ami nagyon egyszerű beleteszem a gyümiket a turmix gépbe, picit édesítem és egy pici citrom levet teszek bele és összeturmixolom.
Tálaláskor a panna cotta tetejére kanalazok a mártásból és kész is.




Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése