2013. szeptember 2.

Zöldfűszeres gombás pirítós

Én úgy szeretem a gyorsan elkészülő ínyencségeket, de kérdem én ki nem?
Ezt a mai vacsorát is pillanatok alatt dobtam össze, amíg elkészült, megbeszéltük a fontosabb napi történéseket és vacsorára már csak a romantika maradt :)

Hozzávalók:

fokhagyma (4-5 gerezd)

csiperke gomba (vegyíthető többféle gomba is, sőt) (kb. 5 közepes)

olívaolaj

szárított chili (elhagyható)

zöld fűszerek (ez lehet szárított is) pl.: bazsalikom, oregánó, kakukkfű, majoranna

pár szelet kenyér 

egy kevés friss petrezselyem

egy kis extrának: feta sajt

A fokhagymát és a gombát megpucolom és felszeletelem, bekacsolom a sütőt. 1 gerezd fokhagymát félreteszek, hogy bedörzsöljem vele a kenyérszeleteket. A kenyeret beteszem a rácsra pirulni, előveszem a serpenyőt és felhevítem az olíva olajat. Mehet bele a fokhagyma, majd a chili és egy picit összepirítom, de vigyázva, nehogy megégjen a fokhagyma, mert az keserű lesz és elrontja az egész ételt.
Amikor aranyszínű mehet rá a gomba is, és az otthon fellelhető fűszerek, én bazsalikomot,oregánót, kakukkfüvet és majoránnát szórtam rá, (de a fantáziára van bízva ) és egy pici sót, észben tartva, hogy a feta sajt nagyon sós.( Ha a fetát elhagyod, lehet jobban sózni).
Amíg pirul a gomba, ami 5-7 percet vesz igénybe, bedörzsölöm a kenyereket és meglocsolom pár csepp olíva olajjal. A kenyérkére szedem a gombát, rámorzsolom a fetát és én jelen esetben ollóval vágtam rá a friss megmosott petrezselyemből.







Jó étvágyat!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése