2013. szeptember 12.

Magos szelet müzli helyett

A müzli szeletek alapvetően egészségesek lennének, de ott van az a de, ami a rengeteg hozzáadott cukrot jelenti. Müzli szeletet amúgy sem kell rengeteget enni, de cukrosat pedig egyáltalán nem. Ez a recept nagyon egyszerű, és közösen a gyerekekkel is el lehet készíteni, plusz jóság benne, hogy egy evőkanál méz kell az édesítéséhez.
A recept a bögrés édességekhez hasonló, már ami a mennyiségeket illeti, én most egy kis ikeás poharat használtam, így lett 16 darab kockám/szeletem.

Hozzávalók:

1 bögre kesudió

1 bögre mandula

1 bögre dió /pekándió is lehet

1/2 bögre kókuszreszelék

1/2 bögre aszalt áfonya (ami helyettesíthető bármilyen aszalt gyümivel, amiben nincs cukor)

1-2 evőkanál cukrozatlan kakaó

3 evőkanál kókuszzsír

1 evőkanál méz

Nekem csak egy kicsi késes robotgépem van, ezért magvanként darálom össze a hozzávalókat és teszem át egy tálba. . Az áfonyát is beleteszem a gépbe, azt is felaprítom egy kicsit. Utána mehet bele a kókuszreszelék, a kakaó, közben felolvasztom a kókuszzsírt (mert olvasztva könnyebb elkeverni), beleteszem, majd a méz következik. Összekeverem, olyasmi állagot kell kapnom,mint a kókuszgolyónál. Egy tepsit kibélelek sütőpapírral és szépen beleegyengetem a keveréket. Egy folpackkal lefedve mehet a hűtőbe pihenni és összeállni egy pár órára (2-3 óra).
Ha összeállt szeletekre/kockákra vágom és kész is.
(mehet belőle az uzsis dobozba is :) )






Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése