2013. február 5.

Szalonnás-hagymás rántotta

Sokáig abban a tévhitben éltem, hogy a rántotta az reggelinek való, és főleg vasárnap esszük. Egyszer este, nagyon megkívántam és csináltam rántottát, és felszabadítottam az elmém és a pocakom, így az eddigi szokásunkat elhagyva, akkor eszünk rántottát amikor megkívánjuk.
Ma este egy hosszú munkanap és egy korcsolyázás után, farkaséhesen nem is volt kérdés, hogy mi lesz a vacsora.  
 
Hozzávalók:

egy jó vastag szelet kenyérszalonna

1/2 póréhagyma

6 darab közepes tojás


A szalonnát kockákra vágom,( amit úgy szoktam csinálni, hogy a szeletet bevágom fél centinként keresztbe a bőrig, majd a szelet vastagságától függően 1-2 vágás hosszába a bőrig, majd oldalára fektetve szépen lefejtem róla a bőrt és máris megkapom a kockákat), és egy száraz serpenyőbe elkezdem megpirítani. Amíg a szalonna pirul megpucolom és karikára vágom a hagymát, felütöm a tojásokat és egy csipet sóval felverem. A szalonnára rádobom a hagymát, azt is megpirítom majd ha ez megvan akkor öntöm bele a felvert tojásokat, és folyamatosan kevergetve sütöm. Addig kevergetem, amíg közepesen meg nem sül, mert én így szeretem a rántottát. (ha folyósabban vagy szárazabban szereted, akkor első esetben csökkentsd, második esetben növeld a tojás sütési idejét).




Reszelt parmezánnal megszórom és kaliforniai paprika csíkokkal tálalom.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése