2013. január 27.

Amerikai palacsinta

Szerintem nincs olyan ember a Földön aki ne szeretné a palacsintát (ha van akkor az génhibás) ez a változat a pancake avagy amerikai palacsinta névre hallgat és nekem már akkor is nagyon ízlett amikor a szülőhazájában kóstoltam és a lelkesedésem azóta sem csökkent. Igaz, hogy viszonylag ritkán eszem, de akkor aztán beleadok apait anyait.

Hozzávalók:

2 tojás

1 csipet só

3dl tej

1 teáskanál cukor

2 evőkanál olvasztott vaj

1 csomag sütőpor

225 g liszt

A lisztet kimérem és belekeverem a sütőport, a vajat megolvasztom, majd a tojást a cukorral és a sóval habosra keverem. Folyamatos keverés mellett hozzáadom a kihűlt olvasztott vajat, majd a tej felét és a sütőporral összekevert lisztet, és simára keverem. A maradék tejjel higítom a tésztát, a cél, hogy egy sima palacsintatésztánál sűrűbb állagú tésztát kapjak. A tésztát kb. fél órát pihentetem. Ha letelt a fél óra, előveszem a palacsintasütő szuper serpenyőmet (semmi extra, csak teflonos és nagyon szeretem) és jól felhevítem és egy csepp olajat eloszlatok rajta, majd egy teli merőkanál tésztát szedek a közepére és megsütöm úgy mint a sima palacsintát (megvárom míg elválik a serpenyőtől és megforgatom )
Ebből a mennyiségből kb. 8 közepes méretű pala lesz és innentől mindenkinek a saját ízlésére van bízva, hogy mivel fogyasztja. Én például juharsziruppal de lehet baracklekvárral, mézzel, plusz gyümölcsökkel befalni.



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése