2013. január 12.

Baconos "masni"

Ezt a kis rágcsálnivalót karácsonykor kóstoltam, és mivel nagyon ízlett, gondoltam megcsinálom kikapcsolódásképpen , nagyon egyszerű, gyors, szuper vendégváró. (Persze nem mindennapi fogyasztásra, mert az nem tesz jót, de 1-1 vendégség során belefér)

Hozzávalók:

1 csomag leveles tészta (felengedve)

10 szelet bacon

1 tojás

mustár

pici liszt a deszkára

A leveles tésztát 1,5-2 mm-esre kinyújtom a  lisztezett deszkán, majd felverem a tojást és szép vékonyan bekenem vele a tésztát. Majd megkenem mustárral(ezt mindenkinek az ízlésére bíznám, hogy mennyivel, én igyekeztem egy viszonylag egyenletes, de vékony réteget kialakítani), és a baconszeleteket elkezdem csíkokba ráhelyezni, úgy, hogy a bacon mellett mindkét oldalt maradjon egy pici hely. Előmelegítem a sütőt 180°C-osra , kibélelek egy tepsit sütőpapírral és visszatérek a tésztához egy derelyeszaggatóval( vagy késsel kinek mi van otthon ), és csíkokra vágom. Egyenként hajtok rajta egyet a tepsire teszem, megkenem a tetejét tojással és megsütöm. Kb. 10 perc alatt készül el.
Mivel a bacon hosszú, nekem nem fért el az egész egy tepsiben, és kétszer sütöttem meg, de csináltam egy olyat is amikor a csíkot kettévágom és akkor fele akkora lesz a masni. Nekem az is nagyon tetszik, könnyebben kezelhető talán, mint  a nagyok.
A nagyból 10 darab lesz. 





Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése